SILA MANFAATKAN KANDUNGAN BLOG INI DAN
SEBARANG KOMEN SANGAT DIALU-ALUKAN

Saturday, August 1, 2009

Teaching School: Ujian Awal Pengunaan Bahan

Peluang terbuka luas dengan kehadiran murid-murid SK Penagatan, sekolah Teaching School IPGM Kampus Keningau pada 24 Julai 2009. Bahan yang telah dihasilkan dan dibentangkan kini akan diuji dari segi penggunaannya, kesesuaian dan kelancarannya. Bagi memastikan semua murid dapat mengikuti dan menggunakan bahan-bahan yang telah disediakan, kaedah stesen telah digunakan, iaitu setiap stesen menyediakan pelbagai aktiviti yang dikendalikan 3-4 pelatih. Aktiviti membina perkataan dan frasa yang dijalankan dalam kumpulan.

Mencari perkataan tersembunyi....dapat memperkaya perbendaharaan kata murid

Siti...kelihatan tekun mengendalikan bahan ciptaannya

Mana satu nak dipilih ni cikgu?.. baju cantik atau huruf cantik ni....kalau ambil semua boleh?

Elvy dan Khatrina membimbing murid yang singgah di stesen kendalian mereka

Aktiviti menyusun perkataan yang membentuk ayat-ayat. Nampaknya mudah tapi sukar juga murid-murid itu melakukannya. Aktiviti ini boleh dijalankan dalam kumpulan.

Salah satu stesen yang paling meriah. Grace menunjukkan kemahirannya memetik gitar sambil menyanyi lagu ciptaan kumpulannya. Tahniah!.

Menyanyi beramai-ramai bersama murid menutup aktivti pagi itu. Semua gembira dan puas dengan tugas yang telah disempurnakan. Banyak pengalaman yang boleh dijadikan panduan pada masa akan datang


Merakam kenangan manis bersama murid Tahun 4, SK Penagatan di kelas PISMP Pendidikan Pemulihan. Bulan hadapan, kelas PISMP BM pula akan mengendalikan aktiviti bersama murid-murid ini

No comments:

Post a Comment